موسیقی یکی از جذاب ترین هنرهایی است که در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارد و مانند بسیاری از حرفه های دیگر از خانواده ای به نسل دیگر منتقل می شود.

هنرمندان زیادی در صنعت موسیقی بوده اند که فرزندانشان به این صنعت ادامه داده و مانده اند. در میان هنرمندان موسیقی ایرانی، پسران زیادی راه پدر را طی کرده و به شهرت فراوانی دست یافته اند.

در این مطلب از قسمت فرهنگی هنری نمناک به پدران و پسران موسیقی ایرانی رسیده ایم و توصیه می کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

پدران و پسران موسیقی ایرانی

از هنرمندان مشهور ایرانی در دنیای موسیقی می توان به هنرمندان متعددی چون زنده یاد محمدرضا شجریان و پسرش همایون، حسین خواجه امیری و پسرش احسان، شهرام ناظری و پسرش حافظ، کی خسرو پورناظری و پسرش سهراب، محمود اشاره کرد. جهان و پسرش امید از بقیه مشهورترند. برای دانلود بهترین آهنگ ها ایرانی به موزیک باران مراجعه کنید.
محمدرضا شجریان و ناجگوف سین همایا

محمدرضا شجریان متولد 10 مهر 1319 و درگذشته 26 مهر 1399 است. این هنرمند کشورمان خواننده و نوازنده سنتی بود و به واسطه استعداد خاص و صدای خوبش در کودکی و جوانی پس از آن به حفظ قرآن پرداخت. فارغ التحصیل از دبیرستان و در دوران تدریس. تحصیلات، با موسیقی و به تدریج فعالیت های آن آشنا شد. او در این عرصه جدیت گرفت و به یکی از مشهورترین خوانندگان دنیای موسیقی تبدیل شد و لقب خسرو ایران به او اعطا شد.

همایون فرزند ارشد محمدرضا شاهجریان است که راه پدرش را در عرصه موسیقی دنبال کرد و یکی از محبوب ترین خوانندگان موسیقی سنتی ایران است. این خواننده جوان کشورمان به دلیل زندگی در خانواده ای هنرمند از کودکی موسیقی را نزد پدرش آموخت و پس از فراگیری آلات موسیقی از سال 70 به همراه پدرش در کنسرت شرکت کرد و بدین ترتیب دنیای پدری را جاودانه کرد. موسیقی

حسین خنجه امیری بلند پوترانه احسان

حسین خواجه امیری معروف به ایرج یکی دیگر از خوانندگان اصیل موسیقی ایرانی است که در میان طرفدارانش به پهلوان آواز معروف است. این هنرمند کشورمان در خانواده ای اهل موسیقی به دنیا آمد، پدربزرگش از خوانندگان عصر ناصرالدین شاه بود، به همین دلیل از کودکی با فراگیری فنون مختلف موسیقی نزد اساتید دانشگاه، فعالیت در عرصه موسیقی را آغاز کرد. مدرسه نام حضور چشمگیر آن در این عرصه یعنی آرنا از حدود دهه 30 آغاز شد.

احسان حاجه امیری تنها پسر حسین حاج امیری است که پا به پای پدرش وارد دنیای موسیقی شد و از 5 سالگی نزد پدرش درس موسیقی را شروع کرد و در 12 سالگی برای یک برنامه تلویزیونی آهنگ ساخت و ترانه نوشت. در دنیای موسیقی او ۱۹ سال بیشتر نداشت که در نقش شخصیت اصلی سریال غریبانه بازی کرد و امروز یکی از چهره های شناخته شده دنیای موسیقی است.

خسرو پورناظری و پسرانش سهراب و تهمورس

کیخسرو پورناظری یکی از مشهورترین نوازندگان کشورمان است که از کودکی یادگیری ساز را آغاز کرد، در سال 1338 گروه طبل «شمس» را تأسیس کرد و در سال های بعد با فرزندانش سهروبو تهران تحولی در این گروه ایجاد کرد.

سهراب کی یکی از فرزندان خسرو ناجری است که راه پدرش را در عرصه موسیقی ادامه داد و از خوانندگان مشهور و همچنین آهنگسازان و آهنگسازان مشهور موسیقی سنتی است.

تهمورس پورناظری فرزند کی خسرو پورناظری است که در زمینه موسیقی فعالیت می کند و به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده با محمدرضا شهزاریان، سهراب پورناظری و همایون شهزاریان همکاری داشته است.

محمود جهان و پسرش امید

محمود پولاری معروف به محمود جهان خواننده محلی و پرتال کره ای است که در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد و از سال 1966 تا آخرین روز زندگی اش درگذشت انجام داد. آلبوم های موجود در بازار موسیقی

امید فرزند محمود جیهان یکی دیگر از هنرمندانی است که راه پدرش را در عرصه موسیقی دنبال کرده و یکی از صداپیشگان موسیقی پاپ و موسیقی محلی است.

حسن کامکار و پسرانش

حسن کامکار نوازنده و نوازنده کردی الاصل کشورمان است که به دلیل علاقه ای که به موسیقی داشت از کودکی و جوانی به فراگیری ساز پرداخت و به یکی از چهره های معروف عرصه موسیقی تبدیل شد و گروه کامکار را تاسیس کرد.

هوشنگ، بیژن، پشنگ، ارسلان، غزال، اردوان، اردشیر و ارژنگ فرزندان حسن کامکار هستند که در گروه موسیقی کامکارها که بزرگترین گروه موسیقی خانوادگی است، فعالیت می کنند.